martes, 28 de diciembre de 2010

Taules rodones



L’activitat de la taula rodona era composada per un grup de cinc persones i exposada en sessió de gran grup. Decidint un tema, s’havien de defensar diferents punts de vista d’aquest tema i després fer preguntes al públic (resta de la classe). Hem avaluat les altres taules i hem sigut avaluats pels altres. 

Per  tal de poder fer aquesta avaluació, ens basem en tres aspectes: els discursius, d’oratòria i organitzatius.
Aspectes discursius: En general totes les taules rodones s’han ajustat al tema però de vegades les idees i els arguments es repetien entre ells. Això pot ser conseqüència de la preparació individual de cada membre. Respecte les cites i les proves documentals hem observat una evolució positiva: cada vegada s’utilitzaven més fonts de referència que ajudaven a enriquir els arguments i l’exposició en general. Si parlem de la connexió que han tingut les taules amb l’audiència això ha depès del tema que es tractés: les taules que han tractat temes més polèmics han tingut més participació de l’audiència.  Tanmateix també creiem  que aquesta connexió es pot millorar generant alguna pregunta o comentari interessant.
Aspectes d’oratòria: En general totes les taules rodones s’han expressat de forma clara i concisa ja que ens ha permès captar el missatge principal i la idea que es volia debatre. Tot i així cal destacar que alguns dels membres no han utilitzat una bona correcció lingüística o un registre adequat per a un debat. Un dels motius d’aquesta mancança podria relacionar-se amb el fet que la majoria dels membres representaven personatges de parla més col·loquial (alumnes, pares, testimonis...). Això, provocava una manca d’ expressió correcta, tractant-se d’una exposició universitària. No obstant, una altra causa podria relacionar-se amb el fet de tenir un paper professional (psicòlegs, mestres, doctors, etc.) i no arribar a l’expressió pròpia d’aquests. Aquest aspecte podria ser un aspecte de millora general.
Aspectes  organitzatius: A nivell organitzatiu, cal destacar tres aspectes: En primer lloc, la tria dels personatges d’algunes taules rodones ha estat una mica repetitiva i poc original. És a dir, de vegades hi havia masses testimonis, pares o alumnes, etc. Quan podria haver hagut algun personatge conegut. En segon lloc, l’autocontrol dels nervis ha estat bo: anava millorant conforme avançava el debat. En tercer lloc, els moderadors han fet bé la seva feina, que constava de donar pas als diferents papers, posar ordre amb el públic i concloïa totes les idees expressades. 
Conclusions: Penso que aquesta activitat ha estat molt productiva perquè a part de potenciar la nostra expressió oral davant d’un públic, ens ha proporcionat coneixements sobre diversos temes que potser no haguéssim aprés igual teòricament. És més, hem tingut la oportunitat d’empatizar-nos amb altres punts de vista (diferents papers dels personatges) que no haguéssim tingut en compte per nosaltres mateixos. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario