martes, 28 de diciembre de 2010

Preparació de l'examen

Gràcies a les preguntes que ens va facilitar l’Imma, serà més fàcil preparar l’examen. Una de les preguntes tracta de sintetitzar les idees i relacionar-les amb els continguts de l’assignatura d’un dels articles que vam treballar a principi de curs per grups. Així doncs, els sintetitzaré tots set.

Aprendre i créixer
És un article que explica com un nen se n’adona que llegir és com diu el títol, aprendre i créixer. Ell no li trobava cap utilitat, fins que la mestra els ensenya a sentir-se importants pel fet de fer-ho i els fa veure que començar un llibre nou és com començar una nova aventura sense saber on et portarà. L’educació és com un nou llibre que cada any et portarà a una nova aventura.

El regal de la comunicació
Tot i que la societat actual pugui tenir tota la informació a l’abast, s’ha de tenir en compte que la comunicació té diverses limitacions que són la memòria i l’enviament d’informació.  Així doncs, degut a la quantitat i la diversitat, el nostre cervell no dona a l’abast de totes les fonts d’informació que ens podem trobar. Això provoca que cadascú decideixi amb quina idea quedar-se i per tant, es crea una desorganització. En definitiva, disposem d’una societat regida per una memòria sense límits conjuntament amb una societat que sí que té limitacions i per tant escull cosa que crea un desordre i l’objectiu hauria de ser fer comunes aquestes noves tecnologies amb l’activitat cognitiva i l’emocional.

Escoltar i sentir
Tracta d’aquests dos termes, definint escoltar com un acte intencional que té per objectiu comprendre l’altre. Així doncs, es una acció selectiva, voluntària i lliure, ja que ningú ens hi pot obligar. En canvi sentir és percebre un so, un acte involuntari al qual no prestem una atenció. A partir d’aquí, es centra en “escoltar”, el qual pot ser de diferents maneres depenent del grau d’implicació. Quan escoltem, tendim a posar més atenció a aquelles persones que expliquen alguna cosa del nostre interès o que pensen com nosaltres. En canvi, ens incomoda escoltar opinions contràries a les nostres.

Fer silenci
Aquest explica que el fet d'escoltar implica estar en silenci interior i exterior, ja que fer silenci no significa estar callat, sinó posar la ment en blanc i practicar la contenció mental per tal d’escoltar atentament les paraules de l’emissor. D’aquesta manera, cal  intentar no distraure’ns amb paraules, olors o gestos.

Gramàtiques del silenci
L’ésser humà està influenciat per la cultura i la tradició, és un receptor d’informació que es veurà afectat per l’entorn que el rodeja en l’àmbit familiar i en l’àmbit escolar. Aquesta informació que anirà rebent, l’anirà enriquint a través de l’experiència fins al punt que aquests coneixements que haurà adquirit els podrà transmetre a altres persones. Així doncs, l’àmbit familiar és un punt molt important, perquè la major part de l’educació d’una persona es produeix en aquest àmbit. Aquest concepte va relacionat amb el comportament a l’escola, ja que l’educació que ha rebut a casa es veurà influenciada directament.

Un tramvia anomenat text
Aquest article ens parla sobre l’escriptura, que és un mitjà de comunicació juntament amb el llenguatge molt important ja que és el que ens diferencia de la resta d’éssers vius a l’hora de transmetre un missatge. Per arribar als receptors, tot mitjà de comunicació necessitarà l’escriptura. El text és portador de diversos factors com el soroll, el domini del codi o la coincidència del context entre emissor i receptor. Segons aquests, el missatge serà entès d’una manera o d’una altra depenent de la persona.

Una imatge no val més que mil paraules
L’autor d’aquest text compara la importància de les paraules respecte de les imatges. Des d’un bon principi la seva opinió es veu clarament decantada pel valor de la paraula. El que ens dóna a entendre és que la paraula ens dóna molta més llibertat que les imatges, ja que aquestes només són capaces de demostrar una part de la realitat. No obstant, les imatges tenen un paper important a la societat actual: sobretot per comunicar missatges directes perquè puguin ser assimilats ràpidament per tothom (senyals de trànsit, prohibicions...).
Per finalitzar, l’autor ens planteja la possibilitat d’harmonitzar la convivència de les imatges i les paraules sense imposar-se les unes sobre les altres.    

Tornant a les preguntes de l’examen, també podran sortir definicions i preguntes sobre per exemple què cal fer per fer una taula rodona. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario