jueves, 30 de diciembre de 2010

Entrada final

Durant el primer semestre del curs, a l’assignatura de Comunicació Oral, Escrita i Digital, hem tractat diferents temes tant teòrics com pràctics que m’agradaria esmentar breument:
Teòricament, hem tractat:
- Les habilitats lingüístiques (llegir, escriure, parlar, escoltar)
- Quines són les característiques o propietats del text (descriptives o prescriptives)
- Les diferències entre el codi oral i escrit
- Què és la competència comunicativa i de quins components tracta
- Els tipus d’arguments i fal·làcies
- El procés de la composició escrita i les seves parts (planificar, redactar i revisar)
- Què és la descripció i quins tipus hi ha
- Hem mirat vídeos com el de la conferència de Guillermo Orozco sobre la comunicació audiovisual
- Lectura i síntesis de diferents articles
- Cançons, anuncis i poemes visuals que hem hagut d’observar atentament
- A més, hem fet una lectura del llibre “Com parlar bé en públic” el qual posava en pràctica moltes d’aquestes idees.

Així doncs, hem dut aquests conceptes a la pràctica aconseguint, millor o pitjor fer una sèrie d’activitats com:
- Exposició fotogràfica
- Recitació d’un poema
- Treball d’un llibre (Com parlar bé en públic)
- Taula rodona
- Exposició del territori
- Fer el dossier d’aprenentatge

M’agradaria destacar tres entrades de COED del Blog que són les següents:
·                     ·         Mapa conceptual de l'assignatura
Destaco aquesta entrada la qual m’ha ajudat molt a l’hora d’organitzar-me les idees. És un mapa conceptual.

·         Exposició fotogràfica

Aquesta entrada la vull destacar pel fet que, com no hem fet autovaloració d’aquesta activitat, m’agradaria que sabessis que sóc conscient que no vaig fer la presentació gaire bé i que si ho haguéssim tornat a fer m’hauria sortit molt millor. Però només vàrem tenir una oportunitat i d’aquesta vaig aprendre i de ben segur, que em servirà per a millorar si m’hi torno a trobar en un futur.

·         Preparació de l'examen

Amb aquesta entrada, vull fer veure a l’Imma el seu gran treball. Com bé diu el llibre de “Com parlar bé en públic”, és molt millor ensenyar tres coses i ben ensenyades que no pas sis i mal fetes. Et destacaria per aquesta manera de fer i d’ensenyar, i ho considero positiu ja que a l’hora de preparar l’examen, és molt més fàcil aprendre els conceptes.


No hay comentarios:

Publicar un comentario